(...) Ik heb na al die jaren nog steeds hoop dat het ooit wat wordt, terwijl ik ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben 19 jaar en al jaren lang verliefd op dezelfde persoon. Eigenlijk is het geen verliefdheid meer, maar ik houd echt ontzettend veel van hem! Twee jaar geleden kwam ik er achter dat hij me wel heel aardig/leuk vond, maar dat hij verder niets voor me voelde. Ik heb geprobeerd hem uit mijn hoofd te zetten. Het lukte echt niet. Als wanhoopsdaad heb ik hem verteld wat ik voor hem voelde, niet als ´aanzoek´ ofzo, maar gewoon voor mezelf om er een punt achter te kunnen zetten. Ik dacht dat het zou helpen, maar het helpt NIET! Het moeilijke is ook nog dat het een vriend van me is en ik spreek hem regelmatig... Ik heb na al die jaren nog steeds hoop dat het ooit wat wordt, terwijl ik met mijn verstand best weet dat dat niet zo is. Hebt u wat tips?

Antwoord

Het is best wel moeilijk om zo iemand te vergeten. En als je iemand dan niet meer ziet, dan gaat het makkelijker. Maar nu is dat beslist veel moeilijker. Weet één ding dat echt iedere verliefdheid, want ik denk dat je nog echt verliefd bent, echt een keer overgaat. Je hoeft je ook niet te schamen dat je het hem verteld hebt. Het is toch een eerlijke zaak? Als hij of jij getrouwd zou zijn, zou het echt verkeerd zijn geweest, maar nu is er niets mis mee. Zoek afleiding en probeer zo min mogelijk aan hem te denken. En als je wel aan hem moet denken, voed die gevoelens dan niet, maar zeg steeds weer tegen jezelf dat het niets wordt. Heel veel sterkte ermee, want het is een moeilijke strijd.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid