(...) ons probleem is dat we het niet voor elkaar krijgen om goede gemeenschap t...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wij, mijn man en ik, zijn nu een half jaar getrouwd. Wij zijn bewust bezig om zwanger te raken. Maar ons probleem is dat we het niet voor elkaar krijgen om goede gemeenschap te hebben. Mijn man is onzeker en wil maar op één manier vrijen, dat is een manier waarop het nooit lukt om zaadjes binnen te krijgen. Dus dan kunnen we ook niet zwanger worden. Hoe moet ik daarmee omgaan? Ik word daar verdrietig en onzeker van. alvast bedankt.

Antwoord

Hoe wil u man dan wel vrijen? Om zwanger te worden zal er echt sperma in de vagina van de vrouw moeten komen. Eventueel kun je het sperma in een glazen potje (niet van te voren schoonmaken met zeep want dat doodt de zaadcellen) opvangen en dat vervolgens met een klein spuitje in de schede inspuiten. Zo zijn er al heel wat vrouwen zwanger geworden die om wat voor reden dan ook niet goed gemeenschap hadden.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijk