Fantasieën winden wel op

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn man en ik zijn nu ruim een jaar getrouwd. Waar ik tegen op zie (buiten de vruchtbare dagen om) is gemeenschap. Probleem is dat ik dan moeilijk op te winden ben. Mijn man probeert mij d.m.v. een voorspel op te winden, maar meestal doet mij dit niets. Wat ik gemerkt heb, is dat fantasieën mij wel helpen. Punt is alleen dat ik mij afvraag of dit bijbels gezien wel goed is. Heeft u een antwoord op deze vraag en/of een alternatief?

Antwoord

We hebben niet voor niets onze fantasie gekregen. Daar mag je zeker gebruik van maken al hoewel je die fantasie niet op hol mag laten slaan. Stel dat je zou fantaseren dat je met andere mannen naar bed zou gaan, dan zou ik daar moeite mee hebben. Ook in je fantasie moet je trouw blijven aan je eigen man/vrouw. Maar als je bijv. fantaseert dat je midden in het bos gemeenschap hebt, dan is daar niets mis mee. Maar ook al ben je niet super opgewonden, dan kun je toch evengoed wel gemeenschap hebben. Je hebt dan na afloop toch het gevoel dat je bij elkaar hoort en van elkaar bent. Dat geeft dan toch een sterk gevoel van verbondenheid en dat zijn ook hele waardevolle en belangrijke gevoelens.

Alie Hoek-van Kooten