Ik mag sinds kort weten dat de Heere in mijn leven werkt (...) Maar hoe vertel i...

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

Ik mag sinds kort weten dat de Heere in mijn leven werkt. De week voor Pasen wilde de Heere zo zoet in Zijn Woord meekomen dat het zo Licht in m’n leven werd! Maar hoe vertel ik dit thuis? Als ik probeer te vertellen hoe een leraar op school aan ons vertelde hoe lief hij de Heere heeft, krijgen m’n ouders bijna een hartaanval: “Bekeerd, alsof dat zo maar gaat”. Maar de Heere wérkt écht! Waarom geloven ze dat dan niet! En als ik mag weten van het werk van de Heere, als je bekeerd bent, dan ben je toch niet immuun voor de zonde? Wat houdt ze dan tegen te geloven dat ik de Heere zo liefheb? Want bekering toch, het Leven buiten jezelf alleen in de Heere zoeken en vinden? Ik hoop dat u een antwoord weet.
ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Wat een zegen te ervaren dat de Heere door Zijn Woord en Geest in je leven werkt. Maar wat een verdriet tegelijk dat dit niet door je ouders wordt geaccepteerd. Mogelijk hebben ze een beeld van bekering, wat niet aan de Bijbel is ontleend, maar aan door allerlei mensen bedachte voorwaarden, waaraan een mens moet voldoen. Misschien kun je ze een boekje geven van Gray of van een van de Erskines. Of lees en laat lezen wat W. a Brakel hierover schrijft.

Nu is het niet ons werk om anderen van het werk van de Heere te overtuigen. We leven naar Pinksteren n toe en Jezus zei dat de Heilige Geest zou komen om te overtuigen van zonde, gerechtigheid en oordeel (Joh 16:8). Van zonde, omdat ze in Mij niet geloven. Laat die overtuiging dan maar over aan de Heilige Geest.

De echtheid van het geloof blijkt uit de vruchten. Als je daar uit leeft, dan zullen ze ook zien dat je niet alleen niet immuun bent voor de zonde, maar dat je de zonde ook haat. En: nu blijft geloof, hoop en liefde, maar de meeste van deze is de liefde (1 Kor.13:13).

Ds W. C. Meeuse

Ds. W. C. Meeuse

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Sliedrecht
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus (2011)

Tags in dit artikel:

relaties