100 procent duivelse muziek

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Mijn zusje luistert naar Slipknot, Iron Maiden en nog meer van die 100 procent duivelse muziek. Maar als we haar waarschuwen luistert ze niet, of zegt ze: nou en? Het gaat in de teksten om moord, duivel, etc. Hoe kan ik haar laten begrijpen dat het 100 procent duivels is? Ze begrijpt het niet. Waarschijnlijk heeft de duivel haar al in zijn dodelijke macht.

Antwoord

Beste vriend(in),

Wat erg om te constateren dat je zusje de genoemde muziek luistert tegen beter weten in. Allereerst hoop en bid ik met je mee dat daar (spoedig) verandering in komt!

Je hebt het probleem/de oorzaak/de kwaal al aan haar laten zien d.m.v. waarschijnlijk vele waarschuwingen. Dat is goed, want daarvoor kan niet genoeg gewaarschuwd worden (maar blijf altijd met liefde en bewogenheid waarschuwen, hoe moeilijk dat soms ook is). Om een handreiking te doen het volgende: zeg haar eens dat het is: Hemel of hel; Jezus of satan; dus ook de muziek voor Koning Jezus of voor satan. Er is geen tussenweg!

Bidt vooral, voor haar (ziel), zonder ophouden! Jij kunt haar niet overtuigen van zonde, gerechtigheid en oordeel, dat moet de Heilige Geest doen, bidt ook voor Zijn komst in haar leven! Bidt dat God de oogkleppen, die satan haar heeft opgezet, verwijdert/vernietigt en dat ze inziet tegen wie ze gezondigd heeft!

Leg het God voor en laat je zus zien dat je van haar houdt al doet ze (luistert ze naar) zulke zondige dingen! Kijk naar haar met de liefdevolle blik van onze Heiland! Wanneer je soms bewogen bent met haar, uit dat, laat je tranen gerust zien. Bewogenheid en liefde, teerheid en warmte, dat komen mensen veelal te kort die naar deze satanische muziek vluchten.

Ik bidt jullie thuis wijsheid, liefde en kracht toe om hiermee om te (leren) gaan!

Bert Noteboom jr.

Lees meer artikelen over:

muziekpopmuziek