Hoe kan het dat je als Oud. Ger. Gem. lid je uiteindelijk aansluit bij een hervo...

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Hoe kan het dat je als Oud. Ger. Gem. lid je uiteindelijk aansluit bij een hervormde gemeente (waar gezangen worden gezongen, enz.) Dit is een onmetelijk groot verschil! Ik kan het dan ook echt niet plaatsen. Hoe komt dit?

Antwoord

Eigenlijk kan alleen de persoon in kwestie hier antwoord opgeven. Hij of zij zal er wel een verklaring voor weten te geven. Natuurlijk kan ik het ook niet begrijpen dat iemand deze stap heeft gezet, of toch wel? Want wanneer we het niet eens zijn met de inhoud van de prediking of de liturgie gaan we over naar een kerk waar aan onze godsdienstige verlangens wordt voldaan. Dat zal hier ook wel aan de orde zijn.

Wanneer je wat meer achtergrond te weten komt dan horen we dat graag van je en trachten er dan antwoord op te geven.

Met hartelijke groeten,
ds. J. D. Heikamp