(...) Nu sprak ik hem pas weer en we hadden het over die tijd dat we samen waren...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Twee jaar geleden heb ik (nu 22) een leuke jongen ontmoet. We vonden elkaar leuk, gingen met elkaar weg e.d. Maar doordat we zo verschillend waren (qua geloofsbeleving, levensstijl e.d.)  is het eigenlijk overgegaan. Dat was een besluit van ons samen. We hebben het er allebei erg moeilijk mee gehad, maar het luchtte me ook wel op dat de knoop was doorgehakt. Toch bleef ik veel aan hem denken. Het heeft wel een jaar geduurd voordat ik er voor mijn gevoel overheen was. Nu sprak ik hem pas weer en we hadden het over die tijd dat we samen waren. Dat het zo goed was, hij noemde het een witte bladzijde. Ik vertelde dat ik er ook van had genoten en dat het zo goed was. Hij zei dat er, wanneer het nu weer zo zou zijn, geen beperkingen meer zouden zijn om een relatie te beginnen. Hij is erg veranderd. Ik merkte dat bij mij weer alles terug kwam van die tijd dat we samen waren. Hij heeft het vaag gehad over gevoelens voor iemand anders.  Ik weet niet goed wat ik er mee moet. Met vriendinnen er over gehad, het was eerste liefde dus misschien duurt het langer voor dat je dat hebt verwerkt? Voor mijn gevoel lukt het me steeds maar niet om er écht helemaal van af te raken. Mijn ouders en familie kennen hem niet zo heel goed, maar ze hebben me voorzichtig laten weten dat het lijkt alsof we voor elkaar bestemd zijn. Dan vraag ik me af, is dat werkelijk zo en gebruikt God deze mensen daarvoor of moet ik me van hun mening niets aantrekken? Een heel verhaal, hopelijk heeft u wat tips en alvast heel erg bedankt!

Antwoord

Waarom ga je niet opnieuw met hem in gesprek? Spreek eens met hem af en praat alles eens rustig door. Echt, alleen door met elkaar te praten weet je wat er werkelijk bij die ander leeft. Dat hij het vaag heeft gehad over gevoelens voor iemand anders, kan ook komen omdat hij zich niet teveel tegenover jou wilde laten kennen of jou misschien zelfs een beetje jaloers wil maken. Dus ga nog eens met hem in gesprek.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering