Wil met Uw opzicht onze geest behoeden (2)

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Onlangs stelde ik een vraag die door ds. Driessen werd beantwoord over de uitdrukking: "Wil met Uw opzicht onze geest behoeden." Sommige dominees bidden dat. Nu kwam ik pas die zin tegen in Job 10:12. In iets andere vorm. Kunt u er dan wat meer over vertellen, dominee? Ik wist ook niet dat het in de Bijbel stond.

Antwoord

De kanttekenaren leggen de tekst uit Job uit in deze zin: U hebt zorg gedragen voor mijn leven. Ik denk dat dit een heel juiste verklaring is, en dat de dominees die dit bidden dan ook bedoelen: wilt U over ons leven waken.

Andere vertalingen van de tekst uit Job luiden: "En Uw hoede heeft mijn geest bewaard" of "U hebt mij met uw zorg omringd."

Ds. J. Driessen

Tags in dit artikel:

Job