Voorbehoedmiddelen vanwege medicatie

drs. A.C. van Beest / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jong vrouw van 21 jaar en slik al vanaf mijn 17e antidepressiva. Nu hopen wij te gaan trouwen, maar ik mag met deze medicatie niet zwanger worden. Wel is er de mogelijkheid om af te bouwen en over te stappen naar andere medicijnen. Het nadeel is dat hier wel een behoorlijke tijd tussen zit voordat er afgebouwd is en de nieuwe medicatie werkt. Nu is mijn vraag: mogen wij als we getrouwd zijn dan voorbehoedmiddelen gebruiken zolang ik de oude medicatie nog aan het afbouwen ben.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Deze vraag zou ik met “ja” willen beantwoorden. Het is wel een punt van overleg in welke vorm. Wordt gedacht aan de pil of het condoom? Indien de pil gebruikt zou worden dan moet met de dokter die de antidepressiva voorschreef wel over beïnvloeding op de pil gesproken worden opdat de werking niet verstoord wordt. Voor condoomgebruik heeft het geen betekenis.

Dr. A. C. van Beest

drs. A.C. van Beest

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Gereformeerd)
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Drs. van Beest is overleden op 4 mei 2007

Tags in dit artikel:

voorbehoedsmiddel