Ik las net het antwoord van ds. M. J. Paul over die zoutlamp (...) Is het gevaar...

prof. dr. M.J. Paul / Geen reacties

Vraag

Ik las net het antwoord van ds. M. J. Paul over die zoutlamp. Ook ik heb een zoutlamp in huis. Gewoon gekocht bij de Gamma. Ik heb nooit geweten dat er een verkeerde sfeer omheen hangt. Dat lees ik pas hier. Ik heb nooit gelet op een eventuele heilzame werking, noch er iets van gemerkt. Omdat ik me zo ver mogelijk van het occulte of New Age wil houden, knaagt het aan me die lamp in huis te hebben. Echter, voor ik het antwoord op de vraag las, had ik er geen last van omdat ik het gewoonweg niet wist. Nu ik e.e.a. nageken heb op internet, blijkt het inderdaad in verkeerde kringen veel voor te komen. Moet ik nu die lamp wegdoen of niet? Is het gevaarlijk/schadelijk die lampen in huis te houden (invloedsterrein van de duivel) of is dit te zwart-wit?

Antwoord

De overwegingen staan in het vorige antwoord. In dit geval is er met de koop niets mis: in een gewone winkel gekocht. Zeer waarschijnlijk is het daarom niet gevaarlijk of schadelijk om zo'n lamp in huis te hebben. Dit wordt hier ook bevestigd door de praktijk. Dan is het verder een eigen keuze van de eigenaar/eigenares om de lamp wel of niet te houden.

Prof. dr. M. J. Paul