Onze leraar zegt dat als je twee weken lang bidt met een oprecht hart, dat je da...

Ds. W. van der Wind / Geen reacties

Vraag

Onze leraar zegt dat als je twee weken lang bidt met een oprecht hart, dat je dan bekeerd wordt. Is dat waar?
ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

In de bijbel lezen we de belofte van de Heere, dat degene die Hem ernstig zoeken, ook zullen vinden. Ik noem slechts twee van de plaatsen waar je dit kunt vinden, en wel in Spr. 8:17: "Ik heb lief, die Mij liefhebben; en die Mij vroeg zoeken, zullen Mij vinden". De andere is Openb. 3:20: "Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen...". De Heere laat geen zoekende bidder staan, die Hem met een oprecht hart zoekt.
En een oprecht zoekend hart is op de Heere gericht en verlangt naar Hem.

Iets heel anders is de tijdsaanduiding van twee weken die je noemt. Daar kan ik geen bijbelse onderbouwing voor geven, want die is er ook niet. Ik vermoed dat je leraar bedoelt heeft te zeggen, dat wie de Heere ernstig en oprecht zoekt, ook zal vinden. Dan moeten we daarover niet gaan theologiseren of  redeneren, maar gewoon doen wat de Heere ons in Zijn Woord zegt en vasthouden aan wat Hij belooft. Als het dan wat langer duurt, dan moeten we niet opgeven, maar volhardend de Heere houden aan Zijn Woord. Dat mag gerust, dit heeft Hij ons Zelf gezegd.

Ds. W. van der Wind

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Siddeburen, Steendam-Tjuchem