School leuker gaan vinden

Ds. M. (Michel) van Heijningen / Geen reacties

Vraag

Hoe kun je zorgen dat je school leuker gaat vinden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Bedankt voor je vraag. Goed dat je met het feit dat je het op school niet fijn vindt voor de dag komt. Dat kan het begin zijn van de oplossing van het probleem.

Ik zal proberen je op weg te helpen naar een oplossing. Dat is echter moeilijk voor mij, omdat ik niet weet waarom je het niet fijn vindt op school. Komt het doordat je gepest wordt door je medeleerlingen? Of vindt je leren niet leuk? Haal je lage cijfers? Heb je het nooit leuk gevonden op school? Je ziet, ik heb wat vragen. Als je wil, kun je via Refoweb een vervolgvraag insturen waarin je me iets meer informatie geeft. Dan kan ik je een gerichter antwoord geven.

Je vraagt is hoe je kun zorgen dat je school leuker gaat vinden. Als je op bovenstaande vragen JA moet antwoorden dan is het denk ik moeilijk om zelf te zorgen dat je het weer leuk gaat vinden. Ik denk dat je dan wat hulp nodig hebt van anderen, je mentor, een andere leraar, je ouders etc. Als je dat (nog) niet durft, stuur dan zeker nog een reactie op dit antwoord naar me terug, zoals je weet kan dit anoniem. Blijf in geen geval lopen met het probleem. Het is heel belangrijk om met anderen hierover te praten. Dat lucht op.

Ga ook eens met je vraag naar God toe. Van Hem staat in Psalm 10: 4 “Gij ziet het immers, want Gij aanziet de moeite en het verdriet opdat men het in Uw hand geve”. Dat is het belangrijkste: je moeite en verdriet in Gods hand geven. Doe dat maar, Hij helpt! Onze God heeft als het ware een voorliefde voor mensen die in de problemen zitten. Jezus ging ook vaak om met mensen die het moeilijk hadden. Juist hen wilde Hij helpen.

Als het echter zo is dat je wat school betreft even een dipje hebt en het probleem niet zo heel groot is of nog niet zo lang duurt, kan het helpen om eens te letten op de fijne dingen van school. Misschien zijn er dingen op school die je wel leuk vindt, denk daar dan eens aan. Of bedenk eens waarom je eigenlijk op school zit, namelijk voor je toekomst. Of probeer eens met een leraar te bespreken wat je niet fijn vindt aan je school.

Ik denk niet dat je na het lezen van dit antwoord je direct geholpen bent, maar ik hoop dat dit een (eerste) stap is. Ik zal voor je bidden!

Met hartelijke groet, Michel van Heijningen

Ds. M. (Michel) van Heijningen

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Alblasserdam
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

Tags in dit artikel:

school