(...) Kan ik niet een soort vriendschap opbouwen tot we oud genoeg zijn? Iets in...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben verliefd op een meisje dat ik nog maar acht maanden ken en ik ben er ook al acht maanden verliefd op. Ik vind mezelf nog iets te jong voor echt een serieuze relatie. Maar aan de andere kant denk ik wel eens dat ik toch op moet schieten, want zij is nogal een hups meisje. Dan denk ik wel eens: Kan ik niet een soort vriendschap opbouwen tot we oud genoeg zijn? Iets in de zin van: reserveren voor later. Is het (bijbels) wel juist om zo te denken?

Antwoord

Inderdaad kun je als je erg jong bent een vriendschappelijke relatie met haar aangaan. Je kunt toch met elkaar omgaan, met elkaar praten. Als er dan toch een beetje verkering van komt, kun je tegen haar zeggen dat je het echt nog op een laag pitje wilt houden. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor haar zodat ze haar opleiding kan doen en met haar vriendinnen kan omgaan. Heel verstandig om het zo te doen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid