Relatie met nog niet gescheiden man

Ds. J. Bos / Geen reacties

Vraag

Een vriendin van mij heeft sinds kort een relatie met een man die in scheiding ligt, maar nog niet gescheiden is. Zijn vrouw is al heel lang weg met een ander. Beide komen ze uit de Ger. Gem. in Ned. In de eerste instantie moest hij van zijn dominee wachten om een relatie aan te gaan. Maar nog geen maand later had er weer een gesprek plaatsgevonden en toen mocht hij wel een relatie aangaan. Ik vraag me af of dat echt wel mag, bijbels gezien. Omdat ik me zorgen maak om mijn vriendin, ik weet niet of ze er goed aan doet zich in zo'n situatie te storten. Naar mijn idee gaat hij nu ook vreemd, zolang hij niet gescheiden is. En ik snap niet dat een dominee in een maand tijd van gedachte verandert, terwijl de situatie nog precies hetzelfde is. Ik heb het er al vaak met haar over gehad, maar op den duur wil je ook geen zeurpiet zijn en probeer ik dat onderwerp liefst te mijden. Ze doet toch haar ding. Wat is wijsheid?! Kan iemand mij duidelijkheid geven? Alvast bedankt.

Antwoord

Dit is een vraag waarop ik niet kan antwoorden. Ik zou dan in het besluit van een collega en kerkenraad treden. De vrager moet niet bij ons, maar bij deze predikant zijn.

Hartelijke groet,
Ds. J. Bos

Lees meer artikelen over:

echtscheiding