Christen op terras

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Zo nu en dan spreek ik met mijn vriendengroep af om bij te praten. De ene keer is het bij een van ons thuis en de andere keer op een terrasje. Vroeger dronk ik dan wel eens meer alcohol dan goed voor mij was. Gelukkig ben ik daarvan genezen en drink ik met mate. Toch bekruipt mij de vraag hoe onschuldig het pakken van een terrasje met vrienden is. Vaak staat er op de achtergrond muziek aan, waar ik overigens niet meer gevoelig voor ben, en zitten er mensen om mij heen (buiten de vriendengroep om) die meer drinken dan goed voor hen is.

Niet dat ik beter ben, maar mij bekruipt de vraag: hoor ik hier thuis en waar ligt de grens. Een terrasje op zich is onschuldig en ik drink verantwoord, maar hoor ik hier wel thuis? Eigenlijk ben ik op zoek naar wat handvatten hoe ik een avond met vrienden als christen verantwoord kan een invullen. Een jongere die Jezus wil volgen, maar zo veel twijfelt!

Antwoord

Onder de tag 'Uitgaan' kun je een aantal soortgelijke vragen vinden waar je vast meer mee kunt.