Mensen denken dat ik al bekeerd ben

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Er zijn veel mensen om mij heen die denken dat ik al bekeerd ben. Maar ik ben het niet. Is het een goed teken dat anderen dat van mij denken? Ik ben bang dat ik heel schijnheilig leef en dat ze het daarom denken.

Antwoord

Beste vriend (in),

Het is niet zonder belang wat andere mensen van je denken, maar het belangrijkste is toch of de Heere weet of je een jongen (of meisje) bent dat van harte naar Hem zoekt en begeert Hem te dienen met je hele hart. Je zult er dan ook door het ontdekkende licht van de Heilige Geest achter komen dat er zoveel in je leven is wat strijdig is met het gebod van de Heere; dat er bij ons zoveel onoprechtheid is, zoveel geveinsdheid, zoveel traagheid, enz. Kortom: meer en meer zul je leren dat er bij ons van alles aan mankeert.

Maar anderzijds leeft bij zulke mensen ook wat Petrus zei tegen de Heere Jezus: “Heere, tot Wien zullen wij heengaan? Gij hebt de woorden des eeuwigen levens.” Vraag de Heere maar om zelfkennis en Godskennis, Christuskennis. En denk er aan dat Hij beloofd heeft: “Die Mij vroeg zoeken, zùllen mij vinden!”

Met hartelijke groet, Gode bevolen,
Ds. J. Driessen