Al 1,5 jaar niet ongesteld geweest

drs. A.C. van Beest / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 16 jaar en al meer dan 1,5 jaar niet ongesteld geweest. Ik ben het in het totaal twee keer geweest. Zou het verstandig zijn om toch even langs de dokter te gaan, of toch nog even af te wachten?

Antwoord

Het antwoord op deze vraag is kort. Het feit dat er tweemaal een ongesteldheid is geweest betekent dat er eierstok(ken) zijn en een baarmoeder. Dat is dus een goed teken. Het lijkt mij een goed idee om via de huisarts een gynaecoloog te consulteren om te zien wat de oorzaak zou kunnen zijn. Dit betekent niet zonder meer behandelen, maar alleen indien nodig.

Dr. A. C. van Beest

Lees meer artikelen over:

menstruatie