Hervormingsdiensten

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Graag zou ik aanstaande Reformatiedag een herdenking in de buurt bijwonen. Ik loop er, net als voorgaande jaren, tegenaan dat er steeds minder van deze hervormingsdiensten worden georganiseerd. Ten tweede zijn ze ook nog eens bedroevend slecht aangegeven. Je moet echt heel goed zoeken en dan is de oogst nog mager. Is er misschien een overzicht/lijst van kerken die wél meedoen met reformatiebijeenkomsten?

Antwoord

Het is inderdaad nogal versnipperd en flink zoeken. Op Tijdenplaats en de site van In de Rechte Straat vind je nog de meeste bijeenkomsten. En in de papieren/digitale krant van het RD (zaterdag 21 oktober) stond ook een lijst met diensten. Verder is het Googlen naar afzonderlijke diensten via bijvoorbeeld "reformatiediensten 2023". Misschien kunnen de bezoekers van Refoweb ook nog wat melden in de comments.

3 reacties
kejak
Kerktijden.nl ?
Zv70
31 oktober 2023, 19.30 uur, hervormde kerk Yerseke. Sprekers uit verschillende kerken, natuurlijk ;)
hansa
27 oktober 2023 in Sliedrecht!

De jaarlijkse hervormingsavond vindt dit jaar plaats in de nieuwe Beth-El kerk, Kerkbuurt 72 te Sliedrecht, op vrijdag 27 oktober 2023 D.V.
Deze dienst zal staan onder leiding van de hervormde predikant ds. S.J. Verheij en ds. J.M.J. Kievit, predikant binnen de CGK.
De dienst begint om 19.45 uur.
Het koor Sursum Corda verleent medewerking.