Alles wat ons bij God vandaan houdt

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Is alles wat ons bij God vandaan houdt zonde? En zo ja, waarom?

Antwoord

Dat is te lezen in deze artikelen

2 reacties
WillemB
… alles wat niet uit geloof is, is zonde.
‭‭Rom. 14‬:‭23‬
Samanthi
Ik denk aan: 1 Petrus 1

13 Daarom opschortende de lenden uws verstands, en nuchteren zijnde, hoopt volkomenlijk op de genade, die u toegebracht wordt in de openbaring van Jezus Christus.

Opschortende de leden, de kleding die tot de grond komt omhoog houden, op schorten... Is die kleding zonde? Nee, maar het verhindert om snel uit de voeten te kunnen.

Hebreeën 12

1 Daarom dan ook, alzo wij zo groot een wolk der getuigen rondom ons hebben liggende, laat ons afleggen allen last, en de zonde, die ons lichtelijk omringt, en laat ons met lijdzaamheid lopen de loopbaan, die ons voorgesteld is;

Er staat eerst: alle last, daarna en zonde, de loopbaan... Ga je hardlopen met kaplaarzen of hoge hakjes? Nou dat hou je niet lang vol, zijn die laarzen zondig? Of die schoenen? Nee, maar zij verhinderen je om te lopen, dat is onnodige ballast, als je daar aan vasthoudt kun je niet volharden, volhouden. Ga je hardlopen met een hele zware rugzak? Ook niet... Dus leg alles af wat je verhindert om tot God te komen en voor Hem te leven.

Zo kun je nadenken, wat houdt d mij tegen... Wat belemmert mij? Wat moet ik van mij af gooien? Wat houdt mij bezig... Daar kun je vanalles invullen, gewoon legitieme dingen, maar voor jou een struikelblok omdat het je beheerst. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen hebt, lieve groet Samanthi