Broekendrager

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In een persoonlijk gesprek met een ambtsdrager werd het onderwerp 'als vrouw een broek dragen' uitgebreid benoemd door de ambtsdrager. Ik loop regelmatig in een broek vanuit praktisch oogpunt en heb hier geen problemen mee. De ambtsdrager gaf aan dat er in de Bijbel duidelijk staat dat er een verschil moet zijn tussen mannen- en vrouwenkleding. Hier ben ik het zeker mee eens, maar er is duidelijk verschil tussen een mannen- of vrouwenbroek.

Verder noemde hij de reden van het uitkomen voor je christen zijn, maar ik ben van mening dat je dit ook op andere manieren kunt laten zien (ook in je uiterlijk) en dat dat niet alleen kan door het dragen van een rok. Ook benoemde hij indirect dat je eigenlijk niet bekeerd kunt zijn als je een broek draagt, want zo zei hij: als je bekeerd zou zijn, zou dat ook te zien zijn aan je uiterlijk en zouden de praktische overwegingen ook weg gaan. Ook benoemde hij voorbeelden waaruit duidelijk bleek dat dit over mij ging.

Ik vind het erg jammer dat je dit dan niet gewoon durft te benoemen, maar dit op zo'n schijnheilige manier wilt vertellen. Ik vind het erg jammer dat het zo uitgebreid over zo'n bijzaak moet gaan en vind het niet kunnen dat je als ambtsdrager zo hard oordeelt over iemand die weleens een broek draagt. Wat is uw advies om met deze situatie om te gaan?

Antwoord

Over dit thema is veel te lezen in de artikelen met de tag 'Rok-broek'.