Goed voorbereiden op het Avondmaal

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Hoe kan je je het beste voorbereiden op het avondmaal terwijl het formulier daar maar beknopt over schrijft? Een boekje erbij geeft wat sleur en dan voel ik me na de zoveelste keer -hetzelfde- minder oprecht. Dit ligt niet aan het boekje maar aan mij. Ik gebruik al jaren hetzelfde boekje en dat is goed, maar is er wellicht 'iets anders’ om mezelf scherp te houden?

Antwoord

Onder de tag 'Voorbereidingsweek' is veel te lezen over het voorbereiden op een komend Heilig Avondmaal.

3 reacties
Jedidjas
Bekijk het avondmaal eens vanuit Jezus. "Ik heb zeer begeerd dit avondmaal met u te vieren", waarom zegt Hij dit? En wat zegt dit over Hem?
Samanthi
Je hele leven zou een voorbereiding moeten zijn, niet alleen die enkele keer die wij uitgetrokken hebben om get avondmaal te vieren, kan ik vandaag naar de bruiloft van het Lam? Verwacht ik Hem? Geloof ik in Hem?
kip
prachtig boek van Petrus Immens de Godvruchtige avondmaalganger