Wachten in herinneringsgraf

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

"Hoe zal het zijn als ik haar weer terug zal zien, want daarvan ben ik overtuigd. Onze overleden dierbaren wachten in het herinneringsgraf (Johannes 5:28) tot zij Jezus' stem zullen horen en weer tot aards leven zullen worden opgewekt. Ik geloof niet dat overledenen naar de hemel gaan, dat is nooit Gods bedoeling geweest. "Stof ben je en tot stof zul je terugkeren"(Genesis 3:19). Onze dierbaren gaan wij terugzien op deze aarde."

Ik kreeg dit stukje onder ogen. Zit hier een kern van waarheid in?

Antwoord

Nee, zelfbedachte kolder (hij/zij zegt ook: "ik geloof...") door Bijbelteksten uit hun verband te rukken. Het lichaam sterft, maar de ziel gaat naar zijn eeuwige bestemming. Bovendien is de hemel -en straks de nieuwe aarde- niet voor "onze dierbaren", maar voor hen die door het geloof met Christus verbonden zijn.

Meer informatie kun je lezen in de artikelen met de tag 'Nieuwe hemel en aarde'.