Verheerlijkt lichaam bij de wederkomst

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een beetje een ingewikkelde vraag (ik vind het ook ingewikkeld om te stellen eigenlijk). Het gaat over de dag des oordeels dat Jezus terugkomt hier op aarde. Iedereen zegt altijd: zeker is het dat we allemaal sterven. Maar Jezus kan toch op ieder moment komen? Dus er zullen dan mensen het wel mee maken. Hoe krijgen die dan een nieuw lichaam?

Sorry voor al deze vragen, maar het is vaak iets waar ik over na denk. Maar ik verlang er naar als Jezus terug komt! Graag antwoord van een dominee uit Ger. Gem. of Ger. Gem. in Ned.

Antwoord

Voor een antwoord op je vraag heb je geen dominee nodig. Het staat gewoon in de Bijbel. Ons lichaam wordt dan veranderd in een punt des tijd (een fractie van een seconde). Dat staat in 1 Korinthe 15:51-52.