Gods naam juist gebruiken

Redactie Refoweb | Geen reacties | 16-03-2023| 08:05

Vraag

Kunt u mij uitleggen wanneer je Gods naam goed gebruikt? Mijn oma gebruikt alleen de naam Heere, op school spreekt men over God, in mijn omgeving over Christus. Ik vraag dit met eerbied.


Antwoord

Het antwoord is afhankelijk van de vraag over welk van de Personen in de Goddelijke Drieëenheid wordt gesproken. 

Meer daarover in de artikelen onder de tag 'Gods naam', bijvoorbeeld deze:

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2816 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Emerituskas

Is een uitkering vanuit de Emerituskas (Gereformeerde Gemeenten) gelijk te stellen met een diaconale handreiking? Zo ja, waarom worden dan de overige inkomsten (bijvoorbeeld een aow-uitkering en/of in...
1 reactie
15-03-2019

Onze kinderen zijn geleende panden

Waar komt de uitspraak vandaan dat onze kinderen geleende panden zijn? Is dit ook uit naar de Bijbel te herleiden?
Geen reacties
15-03-2021

Tempeesten

Wat betekent het woord “tempeesten” in onderstaande psalm 42 vers 4 naar de berijming van Datheen? "Ik ben uwes zeer gedachtig, ook aan des Jordanen kant. En Uwer goedheid zeer krachtig, in Hermon, da...
21 reacties
15-03-2010
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag