Gods naam juist gebruiken

Redactie Refoweb | Geen reacties | 16-03-2023| 08:05

Vraag

Kunt u mij uitleggen wanneer je Gods naam goed gebruikt? Mijn oma gebruikt alleen de naam Heere, op school spreekt men over God, in mijn omgeving over Christus. Ik vraag dit met eerbied.


Antwoord

Het antwoord is afhankelijk van de vraag over welk van de Personen in de Goddelijke Drieëenheid wordt gesproken. 

Meer daarover in de artikelen onder de tag 'Gods naam', bijvoorbeeld deze:

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2816 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Daily Verses als bijbelapp

Ik zie een vraag over (de betrouwbaarheid van) You Version, beantwoord door de heer Slurink: 'Toevoegingen van YouVersion kritisch bekeken'. Hij is niet echt enthousiast over deze app en ik herken zij...
9 reacties
15-03-2024

Time-out in verkering

Aan de deskundige die de vraag van de jongeman met relatieproblemen behandeld heeft. Ik ben een jongen van 23 jaar. Ik heb ruim een jaar verkering gehad met een heel lief meisje, maar de laatste tijd ...
2 reacties
15-03-2010

Eeuwige bestemming gestorven embryo

Hoe kan ik accepteren dat embryo's die vlak na de conceptie (alsnog) sterven naar de hel gaan als hun ouders niet geloven?
30 reacties
15-03-2018
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag