Gods naam juist gebruiken

Redactie Refoweb | Geen reacties | 16-03-2023| 08:05

Vraag

Kunt u mij uitleggen wanneer je Gods naam goed gebruikt? Mijn oma gebruikt alleen de naam Heere, op school spreekt men over God, in mijn omgeving over Christus. Ik vraag dit met eerbied.


Antwoord

Het antwoord is afhankelijk van de vraag over welk van de Personen in de Goddelijke Drieëenheid wordt gesproken. 

Meer daarover in de artikelen onder de tag 'Gods naam', bijvoorbeeld deze:

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2824 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

De macht van de duivel

Hoe komt het dat Lucifer Luther bezocht? De duivel heeft dus bepaalde macht, terwijl wij aannemen dat alles niet zonder Gods wil gebeurt. Dus God staat de duivel een bepaalde macht toe? Ook staat er i...
2 reacties
15-03-2017

Oordopjes

Kan het zo zijn dat door het vele gebruik van oordopjes (ik slaap er elke nacht mee), je gehoorgang er van uitrekt? Is dit schadelijk of alleen vervelend omdat de oordopjes dan niet meer helpen?
2 reacties
15-03-2011

Beste vriend is verliefd

Ik (een meisje van begin 20) heb het idee dat een van mijn beste vrienden verliefd op mij is. Hij heeft al jarenlang een relatie met een ontzettend leuk meisje en gaat binnenkort zelfs trouwen. Ik heb...
4 reacties
15-03-2012
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag