Predestinatie en vagevuur

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Waar komt de gedachte van een tijdelijk verblijf in het vagevuur vandaan? Is dat nog gebaseerd op bepaalde bijbelteksten?

Vraag 2: Wat ik begrepen heb van de predestinatieleer in de GG en HHK is dat alles al voor je geboorte vastligt  Maar mensen hebben toch een vrije wil om te kiezen voor goed of kwaad? Alleen God zoekt mensen en alleen God kan je bekeren. Maar dat leidt toch tot volkomen passief afwachten? En als alles al vast ligt, waarom roept Jezus dan mensen op zich te bekeren?

Antwoord

Via de zoekfunctie op deze site vind je o.a. deze links naar diverse artikelen over de genoemde thema's:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/28091/vagevuur/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/uitverkiezing/