Permanent in haar

A. C. (Carolien) Luitjes / Geen reacties

Vraag

Mag je als christin je lange haar permanenten omdat je dat zelf mooier vindt dan stijl haar?

Antwoord

Dankjewel voor je vraag. Je vindt krullen mooier dan stijl haar. Dat kan. Het grappige is dat mensen met krullen stijl haar vaak aantrekkelijk vinden en veel mensen met stijl haar zouden juist graag krullen willen.

Is dat fout of zondig en mag je dat als christen niet doen? Dat gaat mijns inziens veel te ver. Misschien is het goed om voor jezelf na te gaan of je jezelf kunt accepteren zoals je gemaakt bent, maar dat wil dan nog niet zeggen dat je geen krullen zou mogen in je haar. Om even een voorbeeld te noemen: vlechten van het haar wordt algemeen geaccepteerd onder christenen en die komen ook niet vanzelf in je haar. Wel is het goed om te weten dat bij het permanenten van het haar de interne structuur van het haar veranderd wordt en dat is niet zo goed voor de kwaliteit van je haar. Je haar zo nu en dan krullen met de krultang is wellicht een goed alternatief.

Carolien Luitjes

Lees meer artikelen over:

haardracht