Verschijning van overledene

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Een dierbare is overleden en mocht getuigen van Gods liefde en vergeving. We mogen geloven en vertrouwen dat deze dierbare een kind van God mocht zijn. Op de begrafenis werd ook gesproken over diens besef van zonde maar ook de getuigenis over een liefdevolle en genadige God.

Nu is er alleen iets raars gebeurd. Op een bepaald moment (lang na het overlijden) is deze dierbare aan de rouwenden verschenen. De broers en zus (drie in totaal) hebben afzonderlijk van elkaar op hetzelfde moment zijn stem gehoord en een beeld van de overledene gezien. Ze wonen ver weg van elkaar en pas na een tijdje heeft één van de broers dit schuchter vertelt. Toen kwamen zij erachter dat ook de andere twee dit hebben meegemaakt, op hetzelfde moment.

We vragen ons af wat we hier van moeten denken. Het betreft onze neven en nicht. We zijn allemaal kerkgangers binnen de Gereformeerde Gemeenten en hebben ons nooit met dit soort zaken bezig gehouden. Hoe moeten wij hier mee omgaan?

Antwoord

Wil je ons de namen en telefoonnummers van de drie betrokkenen mailen (vragen@refoweb.nl)? We zoeken uit hoe het precies zit en vragen vervolgens een van onze panelleden om een reactie.