Verschijning van overledene

Redactie Refoweb | Geen reacties | 29-12-2022| 08:03

Vraag

Een dierbare is overleden en mocht getuigen van Gods liefde en vergeving. We mogen geloven en vertrouwen dat deze dierbare een kind van God mocht zijn. Op de begrafenis werd ook gesproken over diens besef van zonde maar ook de getuigenis over een liefdevolle en genadige God.

Nu is er alleen iets raars gebeurd. Op een bepaald moment (lang na het overlijden) is deze dierbare aan de rouwenden verschenen. De broers en zus (drie in totaal) hebben afzonderlijk van elkaar op hetzelfde moment zijn stem gehoord en een beeld van de overledene gezien. Ze wonen ver weg van elkaar en pas na een tijdje heeft één van de broers dit schuchter vertelt. Toen kwamen zij erachter dat ook de andere twee dit hebben meegemaakt, op hetzelfde moment.

We vragen ons af wat we hier van moeten denken. Het betreft onze neven en nicht. We zijn allemaal kerkgangers binnen de Gereformeerde Gemeenten en hebben ons nooit met dit soort zaken bezig gehouden. Hoe moeten wij hier mee omgaan?


Antwoord

Wil je ons de namen en telefoonnummers van de drie betrokkenen mailen (vragen@refoweb.nl)? We zoeken uit hoe het precies zit en vragen vervolgens een van onze panelleden om een reactie.

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2816 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Jammer

Wordt in de HHK wel het ware evangelie verkondigd? In veel Hersteld Hervormde gemeenten hoor ik zo weinig van de drie stukken. Leren ze op de school wel deze drie stukken (ellende, verlossing en dankb...
Geen reacties
28-12-2016

Enige tijd geleden hoorde ik dat er gepreekt was dat het klimmen in de boom van Zacheüs uit hoogmoed voortkwam. Is dat zo? (...)

Enige tijd geleden hoorde ik dat er gepreekt was dat het klimmen in de boom van Zacheüs uit hoogmoed voortkwam. Is dat zo? Zelf denk ik van niet want Zacheüs klom in de boom omdat hij Jezus nodig had....
Geen reacties
28-12-2006

Alleen maar negatieve gedachten

Mijn idee is dat ik erg depressief ben. Ik wil mijn ouders en mijn partner er niet mee lastig vallen. Wil hen ervoor beschermen. Ik kan bij mijn partner wel soms hele erge huilbuien krijgen. Maar ben ...
3 reacties
28-12-2012
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag