Aanraken en knuffelen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In verkeringstijd, in hoeverre mag je elkaar aanraken en knuffelen? Maakt het nog verschil hoelang de verkering is en/of er trouwplannen zijn? Zijn hierover Bijbelteksten die hier richting aan geven? Ik vind het namelijk nog wel moeilijk hierin met het verstand grenzen aan te geven, maar fysiek is het soms moeilijk deze grenzen ook te bewaken.

Het heeft mij wel geholpen dit met mijn vriend te bespreken, en dat is goed, maar toch houden mij deze vragen nog wel bezig. Of zijn de grenzen ook meer naar wat je zelf vindt en je gevoel? Moet je daar naar luisteren?

Antwoord

We hebben de artikelen daarover op een rijtje gezet onder de tag 'Grenzen'.

Misschien heb je ook nog wat aan de gesprekken die we hadden met Alie Hoek. Ze heeft veel over relaties, verkering en seksualiteit geschreven.