Rillerig

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Wanneer ik thuiskom na een ochtend werken, merk ik dat ik echt moet bijtanken. Ik heb dan verhoging (37,8). Normaal gesproken heb ik een lichaamstemperatuur van onder de 37 graden. En ook voel ik me niet fit en een beetje rillerig. Kan dit zijn omdat ik teveel van mezelf heb gevraagd? Het werk wat ik doe is lichamelijk niet zwaar. Ik merk dat als ik daarna goed rust neem, het wel weer weg trekt en ik me weer beter voel na een aantal uur. Echter is dat niet altijd mogelijk, omdat ik ook twee jonge kinderen heb.

Misschien goed om erbij te vermelden dat ik een redelijk gevoelig persoon ben. Ik heb al wat op internet rondgekeken, maar ik kon niet echt een antwoord vinden. Is het iets waarvoor ik naar de huisarts moet gaan?

Een jonge moeder (26 jaar).

Antwoord

Beste vraagsteller,

Dat is vervelend voor u dat u deze klachten ervaart. Het kan allerlei oorzaken hebben, onder andere dat u misschien inderdaad wel te veel van u zelf vraagt. Dit is op afstand echter moeilijk te zeggen. Mocht het te belemmerend voor u zijn zou ik zeker eens een afspraak maken bij uw huisarts.

Met vriendelijke groet,
Martijn Methorst

1 reactie
Pico
Helaas herkenbaar! De vraag is, ben je niet lekker en daardoor vermoeid, of ben je zo (psychisch)vermoeid dat je er niet lekker van bent? In de loop daar jaren ben ik overtuigd geraakt van het laatste, maar ook nooit iets over kunnen vinden. Succes gewenst om verstandig met je energie om te gaan!