Persoonlijke band met Jezus

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Hoe krijg ik een (levende) relatie met Jezus? Om op Zijn werk (ook voor mij!) te vertrouwen is toch meer dan een blind vertrouwen nodig, dus zeg maar een persoonlijke band. Maar hoe weet ik dat dit wederzijds is en ik niet zal horen: Ik heb je nooit gekend” enz. Ik ken Jezus vanuit Zijn woord maar wie zegt dat Hij míj́  (persoonlijk!) ziet staan?

Antwoord

Een levende en persoonlijke band met Jezus kun je niet arrangeren, slechts krijgen; wel om vragen en in de weg der middelen wandelen. Maar het is en blijft Zijn geschenk. Hij kiest Zijn vrienden uit.

Wie is er welkom bij Hem? Wie ontvangt Hij gewillig? Dat weten we niet dan alleen uit het Woord. En daarin liet Hij schrijven dat Hij tollenaren en zondaren ontvangt en met hen eet (Lukas 15). Als jij je zonden belijden en doen wat in Johannes 1 vers 12 staat, dan legt Hij een persoonlijke band met je aan. Weet je niet hoe je dit moet doen? Hij wil het je wel geven en nodigt je met de woorden van Mattheüs 11 vers 28.

Ds. W. Pieters