Vergelijking met ex-vriendin

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik heb nu bijna 1,5 jaar een relatie met mijn vriend. Hij gaf aan dat hij nu net zoveel liefde voelt voor mij als drie jaar geleden voor zijn vorige vriendin. Die liefde is even sterk (geweest). Die relatie heeft maar drie maanden geduurd en die heeft hij niet zelf uitgemaakt. Is het niet zorgelijk dat hij voor ons allebei net zoveel voelt? Moet hij niet meer voor mij voelen? Hij houdt nu niet meer van haar natuurlijk.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

De ene liefde is de andere niet, maar als je vriend gaat vergelijken met zijn liefde voor de vorige vriendin gaat er wel een lampje branden. Zeker. Hij is blijkbaar nog niet los van haar, ook al heeft die relatie niet lang geduurd. Júllie vriendschap bestaat intussen al heel wat langer, toch? Of hij daarbij méér voor jou moet gaan voelen, vraag je. Ja, hoewel er geen grafiek op los te laten is. Daarbij blijft een ‘ex’ bestaan, maar treden gevoelens die ooit bestonden níét meer op de voorgrond. En al helemaal niet als een vergelijkingsmiddel! Dat hij die relatie niet zelf heeft beëindigd is geen argument meer nu er géén sprake meer is van welke relatie dan ook! Het is met haar over en uit. Hij is nu met jóu!

Wellicht is het goed om híer samen over te spreken voordat hij de ex langer tussen jullie in laat staan. Liefde is een groeiproces, als het goed is naar elkaar toe. Vriendinnen met elkaar vergelijken, of zeggen dat hij ‘natuurlijk’ nu niet meer van haar houdt, vragen om goede gesprekken met elkaar over wat liefde voor je betekent! Neem elkaars woorden en gedachten dus serieus! Kortom: leer elkaar góéd kennen. Op alle terreinen van het leven, zodat je zeker weet dat je met elkaar oud zou willen gaan worden.

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering
1 reactie
Ellenoor
Het hangt er ook een beetje van af of hij jullie twee echt blijft vergelijken of dat hij er alleen over begon omdat jij het aan hem hebt gevraagd. Misschien zocht je bevestiging en vroeg jij aan hem om jou te vergelijken met zijn vorige vriendin, in de hoop dat hij zou zeggen dat hij veel meer van jou houdt dan hij ooit van iemand gehouden heeft. Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat hij zoiets niet heeft gezegd - het kan dat hij wat nuchterder en minder romantisch is ingesteld. Mijn man zou mij bijvoorbeeld nooit “de liefste van de hele wereld” noemen, gewoon omdat hij niet iedereen kent…
Dus misschien is het ook iets wat je zelf iets meer moet loslaten, zodat de wederzijdse liefde en het wederzijdse vertrouwen in jullie relatie kan groeien.