Uitleg Klaagliederen van Jeremia

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik zoek een -positief- boek met uitleg over de Klaagliederen van Jeremia. Heeft iemand bijbelgetrouwe titels voor mij?

Antwoord

Waarom een apart boek over Klaagliederen als ze in de bekende Bijbelverklaringen ook uitgebreid aan de orde komen? Die van Matthew Henry bijvoorbeeld. Diverse Bijbelverklaringen zijn online te raadplegen via Theologienet.nl. Zie ook de artikelen onder de tag 'Bijbelverklaring'.

1 reactie
Ellenoor
Nou ja, soms is een boek van iemand die zich speciaal in een bepaald Bijbelboek verdiept heeft ook fijn. Bij Klaagliederen weet ik niet direct iets, maar bij het bijbelboek Jeremia heb ik bijvoorbeeld veel gehad aan de tweedelige serie van ds. H. Veldkamp. Te koop in kringlopen en op Marktplaats. Misschien is het boek van Renkema over Klaagliederen wat, maar dat is wel wat academischer, denk ik.