Blind in de uitkomst

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag voor L. van der Tang. Al weer even geleden in het RD haalde u het volgende citaat aan: “Ziende op het gebod zijn we blind in de uitkomst, luidt een oud gezegde.” Ik heb al wat zitten zoeken, maar ik kan de betekenis niet vinden. Kunt u daar iets meer over zeggen? En hoe verhoudt zich deze uitspraak t.o.v. vaccinatie?

Antwoord

Van der Tang is geen panellid bij Refoweb, maar het gaat hier om een uitspraak van ds. Hendrik de Cock (1801-1842) die aan de basis stond van de Afscheiding. Het betekent dat we moeten leven in geloofsgehoorzaamheid. Hoe je dit moet relateren aan vaccineren kun je lezen in de antwoorden via de tag 'Vaccinatie'.