Goed boek kiezen

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Ik heb een vraag over het lezen van boeken. Heel vaak wordt er gehamerd op het lezen van goede boeken. Als ik dan in christelijke boekhandel ben weet ik eigenlijk niet wat ik moet kiezen. Ik zou graag een mooi prekenboek of andere geestelijke boeken lezen, bijvoorbeeld over de eindtijd, maar ik weet dan niet welke te kiezen. Heeft u titels van geestelijke boeken die ook niet te moeilijk zijn?

Antwoord

Onder de tag 'Boeken' staan veel tips. Misschien kunnen onze bezoekers aanvullen in de reacties...

6 reacties
Jedidjas
Ga ervoor bidden of God je laat merken welk boek.
Samanthi
De Bijbel? Daar kom je niet in uitgelezen .
Tekst voor tekst... de verwijsteksten erbij? Tekst met Tekst vergelijken?
Ellenoor
Misschien zijn de hertalingen van klassiekers door Evert Barten iets voor je. Zicht op Jezus, Helder en klaar, enz. Je kunt natuurlijk ook prekenboeken kopen van predikanten die je wel eens hoort en van wie de preken je aanspreken. Maar iets uit de schat van de kerk der eeuwen kan ook heel mooi zijn. In dat geval is een goede eigentijdse vertaling of hertaling wel fijn. Als je naar een boekhandel gaat die een beetje bij je past, kunnen ze je daar ook tips geven. Veel zegen!
gedachte
Het boek De vijand rukt vast aan. Van ds van Reenen. HHK predikant. Een boek over de (eind)tijd waarin we leven.
Ali636
In het Engels : Charles Williams.
Descent into hell. ( Nedergedaald ter helle)
War in heaven (en er kwam oorlog on de hemel)
Zijn boeken geven een diep inzicht in Gods kracht en overwinning op alles wat op aarde gebeurt.
kip
vragensteller
kijkt u eens bij stichting 'het braambos"
die hebben veel boeken van Godgeleerde,en u kunt ook nog luisteren.
het is in Alblasserdam en het telefoon nr is 078-6933783

ieder die daar zijn of haar boeken haalt/besteld heeft er nog nooit spijt van gehad,neem bv philpot
alsof het vandaag geschreven is!
echt kostelijk. vooral voor uw ziel.