Op weg naar een christelijk huwelijk (2)

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Beste ds. Schalkoort, nogmaals bedankt voor uw antwoord op mijn vraag 'Op weg naar een christelijk huwelijk'. Naar aanleiding hiervan wil ik nog een laatste korte vraag stellen. U zei in uw antwoord: “Het zal voor je vriendin niet meevallen om haar oude leven los te laten, maar wie de Heere werkelijk lief heeft is daartoe bereid. Ze zal moeten inzien dat de voortzetting van haar leven als ongelovige niet kan. Maar ik begrijp dat ze dat ook inziet.”

Wat als dat laatste niet het geval is en ze daar heel vrij in staat (waardoor er grote verschillen in geloofsbeleving ontstaan). Bent u dan nog steeds van mening dat trouwen de enige juiste weg is? Ik heb wel eens horen zeggen dat het huwelijk niet in het bed gesloten wordt (wij hebben dit ook nooit onder de vraag van Gods zegen, het drievoudig snoer, gedaan).

Nogmaals bedankt en ik neem uw antwoorden mee in gebed.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Hier enkele opmerkigen naar aanleiding van je laatste vraag. Aan wat ik de vorige keer als antwoord je meegaf verandert er niets. Je bent verplicht om met je vriendin een wettig huwelijk aan te gaan. Je kunt haar nu niet aan de kant zetten. En stel dat ze toch kiest voor een leven waarin zij vrijgelaten wil worden wat het geloof betreft? Maar is dat nu het geval? Maak je nu onnodig zorgen om iets wat er niet is? En is het niet beter dat je samen ook daarin biddend bezig bent? Heb je trouwens al aansluiting gezocht bij een kerkelijke gemeente? Het blijft staan dat wie de Heere verwacht zal niet beschaamd worden.

Veel wijsheid en liefde van de Heere toegebeden voor jullie samen.

Ds. A. J. Schalkoort

Ds. A.J. Schalkoort

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Lunteren
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus-predikant