Zingen uit Datheen

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Aan ds. J. D. Heikamp. Weet u of er Hersteld Hervormde gemeenten zijn waar uit de berijming van Petrus Datheen wordt gezongen?

Antwoord

Omdat ik niet weet waar uit de berijming van Datheen gezongen wordt, heb ik de vraag voorgelegd aan het kerkelijk bureau van de HHK. Zij wisten ook niet of er gemeenten zijn die deze berijming gebruiken. “Wanneer er toch ergens een gemeente is die van Datheen gebruik maakt dan horen we dat graag van u.”

Vroeger werd ik wat heen en weer geslingerd welke berijming de beste was, enz. Tot ik las in Psalm 89 vers 16: Welgelukzalig is het volk, hetwelk het geklank kent. Dat volk zingt van ganse hart de beide berijmingen, zowel de mus als de zwaluw.

Ds. J. D. Heikamp