Adblocker diefstal

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik gebruik vaak een adblocker, dit is een applicatie waarmee je alle websites kan bekijken zonder dat je advertenties/pop-ups krijgt. Ik vraag me nu af, is dit stelen?

Antwoord

Nee, dat is volgens de wet geen diefstal.

Op Refoweb.nl maken gelukkig niet al teveel bezoekers gebruik van deze bannerblokkade. Van de opbrengsten van de advertenties betalen we namelijk onze rekeningen en kunnen we al 20 jaar een volledig gratis site aanbieden. Voor hen die zich echt storen aan de advertenties en ons toch willen steunen, is er een bannervrij abonnement.