Relatie loopt niet lekker

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Sinds een half jaar heb ik een relatie met een heel lieve jongen. Alleen, onze relatie loopt al een tijdje niet zo heel goed. We hebben weinig gemeenschappelijke interesses en we merken dat we beide best gesloten zijn, maar er zijn ook zeker dingen die wel goed gaan in onze relatie. De laatste weken investeren we samen best veel in onze relatie, maar er lijkt tussen ons een muur te (blijven) staan. We houden veel van elkaar en als hij er niet is, dan mis ik hem zeker. Alleen weet ik niet meer hoe we hier verder aan kunnen werken of dat dit het moment is dat we elkaar los moeten laten. Heeft u tips om hiermee om te gaan?

Antwoord

Beste vraagsteller,

De beste tip die ik kan geven is: zoek uit wat jullie beider verwachting is van een relatie, van déze relatie. Hóé wil je naar elkaar toegroeien? Als er niet veel of géén gezamenlijke interesses zijn, wat is er dan wèl? Op leesgebied, sport, studie, spel, familie en/of vriendenkring... en wat maar meer te verzinnen is. Waaruit bestaat de ‘muur’ waarover je schrijft? Is het schroom, onbekendheid met vriendschap of iets heel anders? Naar mijn idee is er juist véél te bespreken als je een relatie krijgt of hebt. Wat gaat er allemaal góed: omschrijf dat eens voor jezelf?

Nog een vraag: je schrijft dat je hem wél mist als hij er niet is. Wàt mis je dan? Die arm om je heen, of de vriend-met-alles-erop-en-er-aan? Waar ligt de úítdaging in deze relatie? Ga op zoek! En ja, als er geen toekomst lijkt te zijn kun je elkaar beter loslaten en stoppen.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering
1 reactie
Annne
Een verkering is om erachter te komen of je bij elkaar past. Liefde is prachtig, maar helaas soms niet genoeg. Veel wijsheid toegewenst en de neem de stappen die hierboven staan serieus.