Ik OGG, hij PKN

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Mijn vriend en ik zijn van plan om te gaan trouwen. We zitten echter wel met een probleem. Ik ben zelf lid van de Oud Greformeerde Gemeenten en mijn vriend is lid van van de Protestantse Kerk Nederland. We hebben al regelmatig gesprekken hierover gevoerd, maar we komen er gewoon niet uit.

Antwoord

Onder de tag 'Kerkkeuze' staan veel vragen van jongeren die met hetzelfde probleem zaten. Daar kun je vast meer mee.

1 reactie
kostervanleijen
Lieve mensen,
Jullie zijn van plan om te trouwen. Jullie zijn christen. Kerkkeuze is moeilijk.
Stel jullie de volgende vraag. Waar voelen we ons het meeste thuis. Het belangrijkste is dat de geboorte van Jezus, Zijn kruisiging en Opstanding centraal staan. Dat is de essentie van het evangelie.
Breng het in gebed. Laat je leiden door de Heilige Geest. Hak dan de knoop door. Anders blijf je twijfelen, en dat kan ten koste gaan van je relatie met Jezus.
Veel Zegen toegewenst.