Jongens lastig te doorgronden

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben een meisje van 16 jaar en vind het gedrag van jongens vaak lastig te doorgronden. Ik vond een jongen uit mijn klas van vorig jaar leuk. Hij keek ook altijd naar mij. Zorgde vaak bij mij in de buurt te zijn als ik in de pauze met vriendinnen  was en probeerde altijd mijn aandacht (mijn blik) te vangen. Later bleek dat hij hetzelfde gedrag bij twee andere meisjes net zo liet zien.

Nu vind ik een andere jongen leuk. Hij lacht naar mij als hij mij tegenkomt in de gang op school. Moet ik maar gewoon afwachten of hij contact verder wil? Ik vind het lastig en durf niet zo maar te denken dat deze jongen mij leuker zal vinden dan andere meisjes. Wat raadt u aan?

Antwoord

Beste 16-jarige,

Nee, zómaar denken dat deze aardige jongen jou leuker vindt dan de andere meisjes zou ik niet doen. Maar je merkt het toch vanzelf als hij naar jóu lacht, als hij met jóu wil praten of wandelen of je thuis brengen? Wacht maar een poosje af en houdt daarbij goed je oren en ogen open! Kom je aan de praat met hem, dan kun je natuurlijk gewoon eens vrágen wat hij van jou vindt, als hij dat al niet uit zichzelf gaat zéggen... Vergelijk je daarbij niet met andere meiden, want jíj bent uniek zoals je bent en niet mooier, beter, liever of wat dan ook!

Marijke Rots

1 reactie
sijmen
Misschien ook nuttig om wat te lezen of luisteren over hoe jongens in elkaar zitten.

Een deskundige op dit gebied vind ik Dick Baarsen. Bijvoorbeeld deze link:
Dick Baarsen - wat meisjes over jongen moeten weten
https://youtu.be/IPngVnybL3Y

Een goed boekje:
Wat meiden moeten weten over hoe jongens denken. Auteur: Shaunti Feldhahn