Mijn geestelijke omgang met God - Bobby Moore

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Graag zou ik verdieping in mijn stille tijd willen. Het leek me goed om daar eens een boek over te lezen met praktische handreikingen en tips. Ik kwam op internet het boek “Mijn geestelijke omgang met God” van Bobby Moore tegen. Ik ken de auteur verder niet en kan op internet ook niet veel over hem vinden. Kent iemand hem of dit boek en is het een geschikt boek voor mij (jongere van 18 jaar) om te lezen?

Antwoord

Wij kennen het boek niet, maar het wordt door diverse christelijke organisaties aanbevolen, waaronder HeartCry. Nu is dat zeker niet het eind van alle tegenspraak, maar doe zoals je met alle (christelijke) lectuur behoort te doen: spiegel het aan Gods Woord. Een belangrijke richtlijn is: brengt (en houdt) het ons aan de voeten van de Heere Jezus, in afhankelijkheid van Hem, zonder dat we de verkeerde afslag nemen en in plaats van op de berg Sion (genade) terecht komen, op de berg Sinaï (werkheiligheid) belanden. Dat is een reëel gevaar! Heiligmaking is namelijk geen werk, maar slechts de vrucht van bekering en leven uit dankbaarheid.

Lees ook de artikelen over 'Stille tijd', met diverse boekentips.

1 reactie
Avhg
Ik kreeg pas de tip via een reactie op refoweb om te kijken naar 'moeskruid Bijbelleesgroep'. Ik heb dit gedaan en was verrast. Ik vind het een hele fijne manier om mijn stille tijd te verdiepen. Het is een app waarop elke morgen een nieuwe bijbelstudie komt, er wordt vanuit 1 Bijbelboek tegelijk gewerkt (op dit moment net begonnen met Romeinen). Het is behapbaar qua aantal vragen/opdrachten, ikzelf kom er niet precies elke dag aan toe, dus houdt gewoon de datum aan waar ik gebleven was. Je hebt dan een handvat om je te verdiepen in de Bijbel.