Onrustig hart

Ds. J.A. Mol / 2 reacties

Vraag

Als de HEERE één keer in je hart geweest is en je hart nu onrustig is, wat moet je dan doen? Ik vind dat heel lastig, want ik weet dat Hij het tegen mij gezegd heeft.

Antwoord

Beste vriend(in),

Je stelt een korte vraag, waarop zonder verdere uitleg lastig is te reageren. Wat bedoel je met “dat de HEERE één keer in je hart is geweest”? En met: “ik weet dat Hij het tegen mij gezegd heeft”?. Hierdoor kan ik slechts een wat algemeen antwoord geven. Slecht gerust een vervolgvraag.

Jij kunt in jezelf voor de HEERE niet bestaan. Ook niet met alles wat je ondervonden hebt. Je hebt de HEERE Zelf nodig. Onze vastheid ligt buiten ons. Je hoeft niets te doen, alleen te geloven. Wat is geloven?  Geloven is het tegenovergestelde van doen. Het is ophouden. Waarmee? Met alles! Hoe leer ik dat? Door de Heilige Geest. Waar vind ik Hem? In het Woord van God. Wat doet de Heilige Geest? Hij maakt mijn leven vast in het Woord. Dan ga ik amen zeggen. Amen op de vloek over mijn leven. Amen op de beloften van God in het Evangelie. Ook voor mij... Wat een wonder!

Met hartelijke groet,
Ds. J. A. Mol

2 reacties
huibertus
Beste vraagsteller-ster
Als u bent gedoopt,dan weet ik wat Hij tegen u heeft gezegd
Ik ben de Heere uw God,doe uw mond wijd open dan zal Ik hem vullen.
U zou kunnen vragen waarmee dat kunt u lezen in Filippensen 4 vs 6-7.
Wees niet bezorgd breng verlangens en begeerten biddend bij Mij en Ik
zal je geven vrede in Christus. dan kan de rust terug keren in je hart
Samanthi
Geloof in de Heere Jezus en je zult gered worden.