Verliefd op getrouwde collega

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Al zo’n tien jaar heb ik een mannelijke collega waar ik een nauwe samenwerking mee heb gehad. De laatste jaren werk ik bij een andere locatie en hebben we nog af en toe contact. Die collega heeft een gezin, toen ik hem leerde kennen al. Ik ben inmiddels ook getrouwd en heb kinderen gekregen. Ik ben sinds een aantal jaren verliefd op die collega. Ik was zeker verliefd op m’n man en hou nog steeds van hem. Maar die gevoelens voor die collega willen gewoon niet weg gaan, maar we hebben allebei een gezin en het zou ook mijn soort man eigenlijk niet zijn. Toch, omdat we zo'n goede band hebben, blijven die gevoelens en slaat m’n fantasie op hol.

Hoe kom ik daar nu van af? Geen contact is wel een optie maar zou ook raar zijn aangezien de band goed is en we elkaar zakelijk gezien ook tegen komen. Een andere baan? Ik denk niet dat ik hem dan kan vergeten, het is al zo lang. Hoe komt zoiets nou toch? Ik hou van mijn eigen man. Die collega ziet mij wel op een andere manier dan m’n man; er worden andere laatjes opengetrokken.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Kun je van twee mannen houden? Misschien wel, zeker als beiden ‘andere laatjes opentrekken’. Vraag is of je dit wìlt! Ik neem aan dat de collega weet dat je getrouwd bent, maar weet je echtgenoot van bestaande gevoelens voor de collega? Ergens wringt het, nietwaar...

Fantaseren líjkt misschien aantrekkelijk, maar ik zou er toch maar gauw mee stoppen. Ja, gewoon stóppen. Dat doe je door te kiezen voor de man met wie je getrouwd bent, met wie je inmiddels ook kinderen hebt. Houdt het collega-contact strikt zakelijk, zeg hem dat zo nodig ook. Toen je trouwde hèb je al je levenskeuze gemaakt, die je nu iedere dag opnieuw voor ogen moet houden en bevestigen! Liefde is geen spelletje, maar heeft zeker ook alles met trouw te maken. In goede en kwade dagen.

Hoewel het gras bij de buurman altijd groener lijkt, ìs het dat niet! En om in de beeldspraak te blijven: onkruid vergaat niet vanzelf, maar moet je uit je tuintje verwijderen voordat het gaat woekeren! Actie dus, als je jezelf tenminste geen slachtoffer wilt blijven voelen. Bedenk maar dat je echtgenoot en je gezin dit niet verdienen! Net zo min trouwens als vrouw en kinderen van je collega. Liefde laat je groeien, éígenliefde kan heel veel kapotmaken, wat je hopelijk níét wilt!

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verliefdheid
3 reacties
arendine
Je kunt niet voorkomen dat een vogel op je hoofd landt. Je kunt wel voorkomen dat hij er een nest bouwt.

Dat nest is er al een aantal jaren en je blijft takjes aanleveren.

Het wordt tijd om verantwoordelijkheid te nemen. Vertel het je man, neem een andere baan en ga werken aan je huwelijk. Gooi dat nest weg.
drj
Een andere baan is misschien helemaal niet zo'n slecht idee. Waarom zou je het jezelf - en je huwelijk - moeilijk maken?

Het is niet meer dan logisch, dat een verliefdheid lang stand kan houden, als je met diegene alleen op het werk in contact bent. Op werk heb je nette kleren aan, je bent uitgerust, beleeft en als je ziek bent blijf je thuis. Je hoeft met collega's niet over belasting te praten en je collega en jij hoeven niet de rompslomp van het huishouden, spugende kinderen, hoge rekeningen vuile sokken en het remspoor in de wc te bepraten.
Zijn overhemden worden door zijn vrouw gestreken, zodat hij er netjes uitziet als hij naar werk komt en jouw man haalt de kinderen van school af zodat je kunt overwerken als het nodig is.

Verandering van omgeving en geen contact meer met die man is de juiste oplossing. In de bijbel staat, dat je je oog moet uitrukken als dat je tot zonde verleidt. Dat betekent ook, dat we soms dingen moeten doen die lastig zijn. In plaats te leren balanceren op de stoeprand, zodat je niet onder een auto komt, kun je ook aan de kant van de huizen lopen en meer afstand van de straat houden.

En niet op de laatste plaats, hou zou jij je voelen als je man verliefd was op een collega en van jou alleen hield als de moeder van zijn kinderen? Misschien zou je ook blij zijn als die collega verhuisde, of je man voor ander werk koos.
ZLD26
Je speelt met vuur en je vindt het hartstikke spannend.

Ik weet hoe het voelt. Maar realiseer je dat satan hierin macht over jou heeft. Stop er aub direct mee, voordat straks zelfs de brandweer de uitslaande brand niet de baas kan.

Jacobus 4:7