Opmerkingen van mannen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 4 reacties

Vraag

Ik krijg regelmatig opmerkingen naar mijn hoofd van mannen over dat ik er goed uit zie. Ik voel me daar ongemakkelijk bij. Ik draag geen uitdagende kleding. Mijn vriend vindt me mooi, maar volgens mij ben ik geen uitgesproken schoonheid. Waarom doen mannen dat?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Waarom doen mannen dat... opmerkingen maken, fluiten, nakijken of weet ik wat? Tja, waarom? Blijkbaar zijn er mannen die zich niet weten te gedragen. En dat is al een heel oud probleem. Helaas lopen veel vrouwen hier tegen aan.

En wat kun je doen als je als vrouw wéét dat je geen aanleiding geeft tot dit gedrag? Verschillende dingen, zoals bijvoorbeeld negeren of met een kwinkslag reageren als dat lukt. In ieder geval níét je laten intimideren, want het zegt slechts iets over de betreffende jongen(s) cq. man(nen). Enige zekerheid uitstralen -ook al vóél je je niet zo- laat zien dat je er gewoon mag zijn!

Is het je weleens opgevallen dat een jongen/man die alléén is doorloopt, maar zo gauw ze met een groep(je) zijn wordt er stoer gedrag vertoond... Probeer er dus maar boven te staan en wees blij met je vriend die jou mooi vindt zoals je bent. Waarschijnlijk is het ‘probleem’ zeer herkenbaar en komen er wel reacties... ik ben benieuwd!

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

4 reacties
drj
Lastig. Het gaat uiteindelijk vanzelf over als je tegen de vijftig loopt.
Greenway
Is het mogelijk om er positief naar te kijken.
Je draagt geen uitdagende kleding, ziet er verzorgt uit.
Ik (man) zeg soms ook wel eens ; je ziet er netjes uit. Reactie is dan:
Dank je of aardig van je.
Juist dat niet uitdagend gekleed gaan endergelijke komen fijn en zelfverzekerd over.
benefietdiner
Tja… wat kan er allemaal in een mannenhoofd omgaan wat vrouwen niet begrijpen.
cees0102
Waarom zou je je ongemakkelijk voelen als anderen je complimenteren. Zit het in de manier waaróp dit gebeurt? Of weet je zelf niet hoe je met complimenten om moet gaan? Of…