Bijbel over tien jaar een verboden boek

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Christus waarschuwt Zijn discipelen in de Bijbel dat zij verdrukking zullen hebben in deze wereld. Dit geldt ook voor ons als christenen. In ons land en om ons heen is te zien dat onze Bijbelse waarden en normen steeds minder worden geaccepteerd. Gaan wij in ons land ook verdrukking tegemoet of is deze al begonnen?

Professor Andreas Kinneging noemt op een SGP-bijeenkomst dat als er geen tegenbeweging komt, de Bijbel over tien jaar een verboden boek zal zijn. Hoe kijkt u hier tegenaan? En hoe kunnen wij ons als christen voorbereiden op verdrukking?

Antwoord

Lees voor het antwoord het artikel 'Voorbereiden op vervolging in Nederland'.

6 reacties
kejak
De vraagsteller haalt een actueel, concreet voorbeeld aan. Jammer dat dan uitsluitend doorverwezen wordt naar een link , die vervolgens ook weer uitsluitend links bevat van eerdere vragen en antwoorden.
Ik snap dat het voor kan komen dat vragen dubbel gesteld kunnen worden , maar bij een onderwerp als dit zou een geactualiseerd antwoord van een panellid mijns inziens meer op z'n plaats zijn geweest.
mortlach
Sommige christenen verwarren 'verdrukking' blijkbaar met 'niet alles altijd precies zo krijgen als we het willen'.

Met meerdere christelijke landelijke kranten, tv-/radiostations, politieke partijen (een minderheid nu, dat is even slikken voor sommigen), christelijke scholen, christelijke muziekfestivals, christelijke bowlingclubs, grondrechtelijke vrijheid van geloof en samenkomst, denk ik niet dat het heel hard zal gaan met die Bijbel verbieden en die verdrukking waar sommigen zo naar lijken uit te kijken.
Samanthi
Waarzeggerij is toch verboden?
Bovendien zijn landen waar de Bijbel al jaren en jaren verboden is, De wereld bestaat toch niet alleen in Nederland?

Ik hou echt niet van deze voorspellingen, in mijn jeugd heb ik er plenty gehoord... en ze hebben zich niet bekeerd.
Daar gaat het om! Dien je de Heere, ben je naar de Heere Jezus gegaan om verzoend te worden.
Kom Heere Jezus, ja kom haastig.
Covenanter1563
Ik verwacht niet dat de Bijbel op korte en middenlange termijn een verboden boek zal worden. Ik zie het veel eerder gebeuren dat onze Bijbelgetrouwe hermeneutiek en exegese (ons Bijbelbeeld en onze Bijbeluitleg) onacceptabel wordt. Er zijn veel liberale en vrijzinnige kerken die geen enkel probleem hebben met de Bijbel, maar ook niet met allerlei neomarxistisch gedachtegoed en met de moderne genderideologie. Dat is resultaat van verhalen als: 'We leven in een moderne tijd en daarom stellen wij moderne vragen aan de Bijbel. De antwoorden op morele vraagstukken kunnen dus anders zijn doordat we met onze huidige, wetenschappelijke inzichten andere vragen stellen aan de Bijbel.'

Het idee zal dus zijn dat het niet de Bijbel is die fout is maar de 'radicale Christenen' die weigeren Middeleeuws en onwetenschappelijk denken achter zich te laten omdat ze intolerant en hatelijk zijn. Niets is natuurlijk minder waar, wij hebben een visie op de realiteit die zegt dat wij in Gods schepping leven, dat Hij de regels bepaalt en dat we die kunnen vinden in de Bijbel die geïnterpreteerd moet worden zoals hij door de Auteur (en door de menselijke auteurs) bedoeld is.
Gtn
De vervolging is in NL duidelijk al begonnen. Alle kerken zijn onlangs gesloten, duidelijker bewijs voor vervolging is er niet.

Of, waren ze recent juist weer geopend, de maatregelen waren écht tijdelijk.

Het zou goed zijn als degenen die zo redeneerden, nu ook openlijk toegeven dat ze het mis hadden.
Samanthi
@Gtn
Ja precies ik heb er al heel veel verhalen over gehoord en gelezen, als er in Nederland iets is dan komen de profetieën los, het gaat niet om lijden om Christus wil, dat gepiep en geknerp gaat nooit over het uitzien naar de wederkomst.
In landen als Noord Korea is al jaren en jaren zware vervolging, daar hoor je dan weer niemand over...

Vervolging kan soms in eigen gezin, een jongen of meisje, man of vrouw, die vertellen dat ze van de Heere houden, hebben het soms heel zwaar in eigen gezin, op school, in de kerk.

Ik denk dat je dat wel herkend.
En ja dat gaat niet over.
De profetieën komen meestal niet uit en waaien over, maar als iemand de Heere liefheeft krijgt hij/zij krijgt heel veel tegenstand van de godsdienst, meer nog dan van de wereld.

Kom Heere Jezus, ja kom haastig.