Snapchat

G. Slurink / 2 reacties

Vraag

Is snapchat een goede app om in contact te komen met meisjes?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Eerst maar deze link waar wat wordt ingegaan op wat Snapchat is en de mogelijke gevaren ervan...

Bij Snapchat gaat het vooral om het delen van zelfgemaakte foto’s en filmpjes met vrienden. Voordat je contact kunt opnemen met iemand moet je elkaar eerst hebben toegevoegd als vriend. Aan de ene kant beschermt dat een beetje tegen ongewenste berichten, foto’s en filmpjes van vreemden, mits je niet klakkeloos ieder contactverzoek accepteert. Aan de andere kant betekent het dat het eerste contact waarschijnlijk op een andere manier moet ontstaan. Snapchat zegt dat zelf ook: “Het doel van Snapchat is om in contact te blijven met goede vrienden. We raden je aan om alleen vrienden te worden met of vriendschapsverzoeken te accepteren op Snapchat van mensen die je in het echt kent.” Dus de aanbevolen volgorde is eerst iemand (leren) kennen en daarna pas toevoegen in Snapchat.

Snapchat, zoals de meeste sociale media, is niet zonder problemen en gevaren. Het kan denk ik op een onschuldige manier gebruikt worden maar het kan ook heel erg misbruikt worden. Een groot probleem met sociale media is dat je nooit helemaal zeker kan zijn van met wie je contact hebt of wat de eigenlijke bedoelingen van de ander zijn. Het is niet altijd wat het lijkt en er zijn veel bedriegers die je in de problemen kunnen brengen, van verleiden tot dingen die je niet wil, van afpersing tot erger. Ik zou het zelf alleen gebruiken bij mensen die ik ken of waarvan ik zeker ben met wie ik te maken heb. Ik zou niet snel met vreemden contact maken op deze manier en als ik het al zou moeten doen, dan zou ik heel erg voorzichtig zijn. Er zijn al heel wat mensen in (grote) problemen gekomen doordat ze contacten hebben gelegd via sociale media met mensen die kwade bedoelingen bleken te hebben. Het hoeft niet zo te zijn, maar het is wel een realiteit.

Dus bij Snapchat lijkt me het me belangrijk is dat je persoon aan de andere kant al enigszins kent. Als je nu een bepaald meisje op het oog hebt en je kunt haar vinden op Snapchat, dan zou je haar misschien een vriendschapsverzoek kunnen sturen. Maar om in contact te komen met mensen die je nog niet kent lijkt me Snapchat niet zo geschikt.

Ten slotte, het is belangrijk goed op te letten wie je tot je vrienden kiest. Je kan via een Snapchat of via welk sociaal medium dan ook, met allerlei soorten mensen in contact komen. Goede vrienden kunnen je tot steun zijn in de goede richting, maar verkeerde vrienden kunnen je verleiden mee te gaan in een verkeerde richting. Spreuken 13:20 zegt: “Wie met wijzen omgaat, zal wijs worden, maar wie omgaat met dwazen, zal het slecht vergaan.” Kies daarom de juiste vrienden, zeker ook bij het gebruik van sociale media.

Een hartelijke groet,
Gerard Slurink

G. Slurink

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Reformatorisch
  • Woon/standplaats:
    Lahti, Finland
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    *Voormalig popmuzikant

Tags in dit artikel:

internet
2 reacties
Ali636
Snapchat Instagram Facebook... Ik heb het allemaal niet. Vrienden willen graag trouwen. Ze gingen (broer en zus) naar een christelijke conferentie een week lang. Dat is al iets. Veel beter dan op internet alleen zien wat iemand presenteert van zichzelf. (de rest word je niet geacht te zien...?)
Ik heb mijn vrouw leren kennen op een driejarige bijbelschool. Het eerste halfjaar waren verkeringen niet geoorloofd. Maar je hebt een half jaar de tijd om te kijken en te analyseren. Hoe is ze als ze blij is? Hoe is ze als ze hoofdpijn heeft? Als ze moe is? Als ze ziek is?
Na een half jaar mochten we verkering krijgen. Dan weet je al een heleboel van elkaar. Ik stel voor : christelijke kampen waar je kan zien hoe iemand zijn dagelijks geloof beleeft en getuigt van Christus.
Als conferenties niet mogen in de Corona tijd dan maar vrijwilligerswerk in goede organisaties. Sterkte.
Iboi
Ik heb mijn man leren kennen via een christelijke datingsite. En ja, daar zitten ook gevaren aan, je weet niet met wie je te maken hebt. Als je al zoiets doet, informeer een vriend of je ouders ;) waar je naar toe gaat en waar precies. Spreek alleen af op een drukkere plek, in een restaurant deden wij bijvoorbeeld. Wat ik ook belangrijk vind, bid ervoor. Als je graag een vriendin wil, leg het voor aan God. Ga ook bij jezelf na hoe het met je gaat, wie je bent, wat je nog moet doen of leren om een fijne partner te zijn. Vroeg of laat komt je hele persoonlijkheid 'boven water'. Het is fijn als je jezelf kent en een eerlijk beeld van jezelf neer kan zetten. 'Dit ben ik en niet mooier voorgespiegeld'. Een eerlijk verhaal, eerlijke foto. Werkt anders toch niet of je speelt een rol die je niet volhoudt. Ik vond het héél spannend om een profiel aan te maken, want anderen kunnen je vinden. Lekker laten denken, bijna alle mensen hebben behoefte aan een relatie, dat is heel normaal. En zeker in deze tijd, waar kun je iemand treffen, er zijn nauwelijks activiteiten te bezoeken. Doe het biddend, dan ervaar je snel genoeg of je op de goede weg bent of dat je later (misschien wel nooit....) een partner vindt. Ik ken diverse mensen die pas later (op 26 - 40!) jarige leeftijd verkering kregen. Beter een goede relatie die bij je past op latere leeftijd dan een hoop getob. Wat een lang antwoord op zo'n korte vraag...