Zelfmoord en gij zult niet doodslaan

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe moet ik zelfdoding/zelfmoord zien in verhouding tot het zesde gebod “Gij zult niet doodslaan”? Valt hier dan zelfmoord onder of is dit iets anders? Hoe en waar wordt hierover in de Bijbel geschreven? Ik vraag dit n.a.v. een gebeurtenis hier in de omgeving onlangs.

Antwoord

Het antwoord is te vinden in de artikelen met de tag 'Suicide'.