Niemand is opgenomen in de hemel dan Hijzelf

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In Johannes 3:13 zegt Jezus: “En niemand is opgevaren naar de hemel dan Hij Die uit de hemel neergedaald is, namelijk de Zoon des mensen, Die in de hemel is.” Maar met Elia en Henoch gebeurde dat toch ook? Want beiden stierven niet. “En Henoch wandelde met God en hij was niet meer, want God had hem opgenomen.” “En het gebeurde, als zij voortgingen, gaande en sprekende, ziet, zo was er een vurige wagen met vurige paarden, die tussen hen beiden scheiding maakten. Alzo voer Elia met een onweder ten hemel.”

Waarom zegt Jezus dat niemand is opgenomen in de hemel dan Hijzelf terwijl Elia en Henoch dat ook waren? Hoe bedoelde Hij dit?

Antwoord

Het antwoord is te vinden in het artikel 'Niemand is ooit opgevaren naar de hemel waar Hij vandaan kwam'.