Sieraad met positieve werking

drs. W.H. Hoorn / 3 reacties

Vraag

Onlangs heb ik van een kennis een sieraad gekregen met daarin een edelsteen (Malachiet). Hierbij werd verteld dat deze steen een heleboel positieve en krachtige werkingen zou hebben. Ik vind het een mooi sieraad, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Kunnen edelstenen uberhaupt fysiek of mentaal effect op je hebben? Is dit Bijbels? Moet ik me hier ver van houden? Of is dit gewoon een fabeltje en kan ik dit dragen, ook al schrijven anderen hier specifieke eigenschappen aan toe?

Antwoord

Beste vragenstell(st)er, De Bijbel spreekt nergens over edelstenen of sieraden, die een bijzondere kracht zouden hebben. Dus deze aanname is in ieder geval niet Bijbels. En de stelling dat edelstenen een bepaald positief effect zouden hebben is al evenmin nergens wetenschappelijk aangetoond. Het is al met al dus hoogst twijfelachtig om te claimen dat edelstenen een fysiek of mentaal effect op je zouden hebben.

De gedachte dat er een bijzonder effect van edelstenen uitgaat, is iets waar je je inderdaad maar beter verre van kunt houden. Maar wanneer je daar geen geloof aan hecht en je het gewoon een mooi sierraad vindt, kun je het ook gewoon dragen. Mits je er dus geen "krachten" aan toekent. Want dat is zowel onbijbelse als onwetenschappelijke nonsens.

Hartelijke groeten,

Drs. W. H. Hoorn

Lees meer artikelen over:

sieraden
3 reacties
WillemB
Vraagsteller, alleen al die hele kleine vraag of het mogelijk is dat er krachten vanuit zouden kunnen gaan, moeten je tot een rigoureuze keuze brengen: gooi dat ding weg!!!
Ik heb hiervan ernstige situaties in mijn omgeving meegemaakt die klein zijn begonnen, maar akelig zijn afgelopen.
De reden is dat je door deze gedachten nooit meer onbevangen naar dit sieraad zult kunnen kijken. Altijd blijft er een herinnering kleven aan wat die kennis jou gezegd heeft. Belast jezelf hiermee niet, tot schade van je geestelijk leven!
Sma
Helemaal eens met Willem!
Door onze misschien wel Hollandse nuchterheid, stappen we te makkelijk over deze dingen heen. Niet voor niks gebeurt het zo vaak, ook in NL, dat als mensen uit de spirituele hoek tot geloof in Jezus komen, ze hun spullen en gebruiksvoorwerpen weggooien.

Ik heb zelf ook heel kritisch gekeken naar mijn spullen toen ik tot geloof kwam. De Heilige Geest spreekt tot je geweten als je Gods kind bent, waardoor je wéét wat oké is en wat niet.
Samanthi
Idd Jacob liet alle beeldjes, oorbellen en sieraden (die in verband stonden met afgoden) begraven. Weg ermee.