Vragen over sporten en muziek

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Vraag: Ik loop graag hard en vind het lekker om conditioneel en lichamelijk bezig te zijn. Dit omdat ik werk met jongeren met gedragsproblemen wat vooral mentaal werken is, maar waarbij ook conflicten kunnen ontstaan waarbij je moet ingrijpen. Plus omdat ik ook m’n lichamelijke energie kwijt moet. Anders word ik erg onrustig lichamelijk. Ik vind het leuk om hier beter in te worden. Sneller te kunnen lopen, conditie opbouwen en kracht opbouwen in de sportschool bijvoorbeeld. Maar ik vraag me af of dit in overeenstemming is met de Bijbelse boodschap. Sowieso het stukje sporten. Mag je daar van genieten? Hoe moeten we hier al christen tegen aan kijken?

Vraag 2: Kunnen we eigenlijk wel andere muziek maken dan over God? Bijvoorbeeld liedjes over de natuur, verliefd zijn of andere teksten waar in de basis niks mis mee is? En kinderliedjes dan bijvoorbeeld? Of draai ik dan te ver door als ik hier over nadenk?

Antwoord

Onder de tags 'Sport(en)' & 'Muziek' staan heel veel antwoorden. Bijvoorbeeld 'Dwaze kinderliedjes', 'Goede muziek' of 'Gods muziek'.

P.S. Vergeet niet de zoekfunctie bovenaan deze website te raadplegen voordat je een vraag stelt.